loading...
جهان شناسی
اطلاعیه

با سلام خدمت کاربران عزیز

با توجه به درخواست های شما بخش ارسال پست توسط کابران فعال گردید و از این پس شما میتوانید مطالب مربوط نقاط دیدنی جهان را با نام خود در وبلاگ قرار دهید.لازم به ذکر است پست های شما پس از ارسال و ویرایش توسط ما ثبت خواهد شد.


برای آموزش بیشتر اینجا کلیک کنید.

                                                  

                                                              با تشکر از نگاه گرمتان


world بازدید : 196 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

پاناروما چیست؟ 

وقتی یک منظره 360 درجه را در یک سطح دو بعدی جا می‌دهیم، برای بازسازی لبه ساختمانها یا خط الراس کوهها باید تصاویر کمی تابانده شوند. اگر سوژه مورد نظر به اندازه کافی دور از دوربین باشد این مشکل چندان قابل توجه نیست و براحتی می توان آنرا اصلاح نمود. ولی وقتی اشیائی در جلوی دوربین واقع می شوند، قضیه فرق می کند. هر گونه تغییر مکان عرضی کوچک دوربین برای این اشیاء تغییرات پرسپکتیو زیادی را ایجاد می‌نماید که در هنگام به هم چسباندن عکسها به هیچ وجه با هم جفت و جور نمی‌شوند. د راین حالت تنها یک راه حل وجود دارد: باید با حذف کردن اشیاء مزاحم واقع در جلوی منظره سعی نمایید تا بهترین عکس از منظره دوردست را ایجاد نمایید. ضمنا کوچک کردن تغییرات مکانی دوربین هنگامی که یک شی در جلوی دوربین واقع می شود به امکان جفت شدن بهتر عکس کمک می کند.

برای دیدن این پاناروما اینجا کلیک کنید.

      (هشدار! حجم این پاناروما نزدیک 2 مگابایت است)

world بازدید : 883 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

جمهوری آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Respublikası)‏ بزرگترین کشور قفقاز ودرگذرگاه اروپا و آسیای جنوب غربی و در کنار دریای خزر است. پایتخت آن باکو است.کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال، همسایگان جمهوری آذربایجان محسوب می‌شوند؛ همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهایترکمنستان و قزاقستان در کنارهٔ دریای خزر است. جمعیت آذربایجان در سال ۲۰۱۲ حدود ۹.۱۲۵ میلیون نفر بوده‌است. تولید ناخالص داخلی آن در همین سال معادل ۷۲ میلیارد دلار (بر اساس ارزش اسمی) و بیش از ۹۷ میلیارد دلار (بر اساس قدرت خرید) بوده‌است که تولید ناخاصل سرانه اهالی کشور را معادل به ترتیب ۷۸۵۰ و ۱۰۵۶۸ دلار می‌کند.

 

 

world بازدید : 212 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

اتیوپی (حبشه) کشوری است در شرق افریقا. پایتخت آن آدیس آبابا است.این کشور سابقه هزاران ساله دارد. یونانیان از همان زمانها آن را اتیوپی مینامیدند و در نزد مسلمانان حبشه نام داشت. در حدود سال ۱۹۳۶.م ایتالیا اتیوپی را اشغال کرد تا در سال ۱۹۴۱.م ایتالیا پس از شکست در جنگ جهانی دوم اتیوپی و سایر کشورهای افریقای شرقی را تخلیه کرد.

world بازدید : 262 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

شونبرون نیز از دیدنی‌ترین جاهای وین است که در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده‌است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است. در زبان آلمانی شون به معنای زیبا و برون به معنای چشمه است. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌اند تا آنجاست که تا صد سال پیش در آن درخت انار می‌کاشتند . صدها گونه رز در فضای باز این قصر کاشته شده که به صورت فصلی دوباره کاشته می‌شوند.

world بازدید : 198 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

سلام امروز به معرفی مناطق مختلف و دیدنی اتریش میپردازیم.این کشور یکی از دیدنی ترین کشور های دنیا میباشد و من زمانی که در اینترنت دنبال این مناطق می گشتم به نتایجی بسیار جالب وحیرت انگیزی رسیدم که مطمئنم که برای شما نیز هیجان انگیز خواهد بود.از مناطق دیدنی اتریش که من از آن بسیار لذت بردم و برایم جالب بود میتواند به پارک دو منظوره اشاره کرد که تصویری از آن را برای شما آماده کرده ام و در پایین گذاشته ام.برای دیدن بقیه ی این مناطق زیبا به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

این پارک در داخل رودخانه گرونر سي درستیریا  اتریش واقع شده است. در فصل زمستان عمق این دریاچه به یک یا دو متر می رسد و پارک زمستانی " ستیرا" از آن ظاهر می شود و عاشقان بازی و ورزش به این پارک می آیند و به تفریح و پیاده روی می پردازند.  اما در آغازفصل بهار وبالارفتن درجه حرارت هوا  برفها در ارتفاعات به تدر یج آب می شود و به درون این رودخانه یا پارک می ریزد و این پارک زیبا را  تا ارتفاع 12 متربه زیر آب می برد. این دریاچه رنگ سبز  خود را از درخت ها و گیاهان سبز پارک می گیرد.  دمای آب این دریاچه  در فصل بهار بین 4تا 8 درجه سانتیگراد است. در فصل بهار این دریاچه بیشتر مورد توجه غواص ها برای تماشای درختان وگل ها در زیر آب قرار دارد ، ولی با آمدن فصل زمستان  و ظاهر شدن دوباره پارک  این دریاچه با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

world بازدید : 329 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

اتریش (یا به نام قدیمی آن اطریش)از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت اتریش شهر وین میباشد. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. پیشتر در سرزمینهای اسلامی، از جمله ایران، نام این کشور را نَمْسا (و در ایران گاه نَمْسه) می‌گفتند.

قصر پادشاهی هوفبورگ  ( Hofburg Imperial Palace ) در وینقصر پادشاهی هوفبورگ  ( Hofburg Imperial Palace ) در وین

world بازدید : 215 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

با سلام خدمت شما کاربران گرامی
ضمن عرض خوشامد گویی به شما به استحضار می رساند که تیم world  بعد از مدتها دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و امید وار است که بتواند مطالب مفید در زمینه جهانگردی و جهانشناسی برای شما عرضه کند.
برای نخستین مطلب تیم world لیست کامل کشورها مستقل جهان را در نظر گرفته است و به ترتیب همین لیست مناطق مختلف و دینی کشورها را برای شما به عرضه خواهد گذاشت.برای دیدن لسیت کامل کشور ها به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ world تلاش می کند تا ایرانیان عزیز را با تمدن وفرهنگ کشورهای خارجی آشنا کند و امیدوار ست که در این راه بتواند قدمی محکم و موثر بردارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از اماکن زیر جاذبه ی تورسیتی بیشتر دارند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 2,880
  • بازدید کلی : 24,195
  • مکث...

    داخل اتوبوس نشسته بودیم ، از دوستم پرسیدم : 

    شهید همت رو می شناسی ؟گفت: همون اتوبانه ؟ آره ؛ چند بار از اونجا رد شدم.

    گفتم: ازش چی می دونی ؟...لبخندی زد وگفت: اینکه مسیر ما واسه رسیدن به خونه مادر بزرگمه ،شهیده دیگه، اسماشونو روهمه اتوبانا وکوچه ها گذاشتن ،همه می شناسن دیگه!سرمو پایین انداختم و ساکت شدم ....دلم سوخت . زیر لب گفتم:اونکه مردم می شناسن ، مسیر خونه مادر بزرگه نه شهید همت و شهید همت ها

    شهید همت اسم یه راه نیست ، جهت راهه!

    دیکشنری انلاین